Izolacja wywołana pandemią w negatywny sposób wpłynęła na kondycję psychiczną wielu osób. Najdotkliwiej jej skutki odczuły dzieci i młodzież, dlatego zaistniała ogromna potrzeba wsparcia młodych ludzi w realizowaniu codziennych zadań związanych ze szkołą, ale również w relacjach z rówieśnikami, komunikacji i innych aktywności.
Działające od wielu lat stowarzyszenie „Wiosna” w ramach Akademii Przyszłości dopinguje dzieci w formie tutoringu prowadzonego przez wolontariuszy. Każdy z tutorów został odpowiednio przeszkolony i otrzymał merytoryczne wsparcie. W naszej szkole trzech uczniów otrzymało podobną pomoc. Godzinne spotkania z uczniem odbywały się raz w tygodniu. Celem wszelkich działań było odzyskanie przez młodego człowieka wiary w siebie, poprawienie ocen, zachowania, uświadomienie własnej wartości i odkrycie potencjału, który można wykorzystać w przyszłości.
Realizacja programu odbywała się pod okiem rejonowego lidera Pani Izabeli Cieślak oraz szkolnego koordynatora Pani Honoraty Kocyk, wśród wolontariuszy znaleźli się nauczyciele Zespołu Szkół w Grabowie nad Pilicą oraz osoby oddelegowane przez Stowarzyszenie. Podsumowanie odbyło się 11 czerwca w Warszawie podczas uroczystej gali.
20 czerwca klasa 1a wybrała się na wycieczkę do warszawskiego zoo. Wspólnie spędzony czas sprzyjał wzajemnej integracji oraz pozwolił na zapoznanie się z wieloma gatunkami zwierząt. Największym zainteresowaniem cieszyły się wszelkie pająki, węże, żyrafy, przeróżne egzotyczne ptaki oraz hipopotamy. Co prawda nie można było dotknąć żadnego z tych zwierząt, ale mieliśmy szczęście, że wszędzie zwierzęta podchodziły blisko nas. Warszawskie zoo zaskoczyło nas pozytywnie swoją atrakcyjnością, dostępnością oraz życzliwością różnych pracowników tego miejsca. Czas wycieczki był bardzo intensywny, ale udało się nam zobaczyć prawie wszystkie zgromadzone tam zwierzęta. Efektem zwiedzania było przygotowanie przez dzieci krótkich informacji o poznanych zwierzętach w dowolnie wybranej przez siebie formie. Z tych informacji powstał album zwierząt warszawskiego zoo.
Wszystkim wycieczka się podobała, a czas tam spędzony sprzyjał wzajemnym rozmowom oraz obserwacjom dzieci i ich zachowań w różnych nowych miejscach. Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia zoo i spotkania ciekawych jego mieszkańców.
Dnia 14 czerwca 2022 r. uczniowie klas 4 – 8 brali udział w Dniu Matematyki zorganizowanym przez nauczycieli przedmiotu. Uczestnicy mierzyli się z następującymi zadaniami: tangramy, krzyżówki, sudoku, zapałki oraz test typu prawda/fałsz. Jedna z grup miała do wykonania plakat o tematyce matematycznej.
Decyzją jury zwyciężyły klasy:
Wszyscy świetnie się bawili i wykorzystali wiedzę zdobytą na zajęciach.
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w zabawie!
"Podróże kształcą” – to mało oryginalne, ale bardzo prawdziwe stwierdzenie, które realizuje cele założone podczas organizacji trzydniowej wycieczki dla uczniów klasy 5a, 5b, 4b oraz 6.
W dniach 1 -3 czerwca wychowawcy przygotowali dla swych podopiecznych wyjazd, który po długiej izolacji spowodowanej pandemią, był forma integracji, wypoczynku oraz edukacji.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Ojcowskim Parku Narodowym, którego symbolem jest nietoperz. Po spotkaniu z przewodnikiem udaliśmy się pod Zamek na Pieskowej Skale.
Dzień Dziecka jest świętem wszystkich dzieci na świecie. Od zaledwie 70 lat jest ono obchodzone w Polsce pierwszego czerwca. Z tej okazji milusińscy otrzymują od swoich rodziców różne prezenty i są zazwyczaj zwolnione z codziennych obowiązków domowych. Szkoła często w ten dzień organizuje dla swoich uczniów ciekawe gry i zabawy w plenerze zamiast zwykłej nauki. Jest to zdecydowanie jeden z najbardziej lubianych przez dzieci dni w roku. Czwartego czerwca bieżącego roku odbył się Dzień Dziecka zorganizowany przez Wójta Gminy oraz przez Społeczność Zespołu Szkół w Grabowie nad Pilicą. Festyn rozpoczął się na terenie szkoły o godzinie 10.00, a zakończył się o godzinie 16.00. Uczniowie klas 1-3 zabawiali gości prezentując im swoje zdolności aktorskie oraz taneczne, a młodzież przedstawiła poloneza z udziałem mam, a także poprowadziła belgijkę. Utalentowane osoby mogły przedstawić widzom swoje talenty w różnorodnych dziedzinach. Dla dzieci zostały przygotowane przeróżne, ciekawe atrakcje, takie jak: malowanie twarzy, zabawy z chustą, rzuty do celu, magiczne bańkowe show oraz występ iluzjonisty. Każdy z obecnych mógł poczęstować się przepysznymi, słodkimi wypiekami, a także ciepłą kiełbaską prosto z grilla. Miłośnicy adrenaliny mogli spróbować swoich sił, wsiadając do żyroskopu, a mniej odważni zabawiali się na dmuchańcach. Ponadto wszyscy mieli możliwość skorzystania z fotobudki i wzięcia udziału w loteryjce fantowej. Dla fanów sportu zostały zorganizowane rozgrywki sportowe, w których mogły wziąć udział klasy 4-8, a także rodzice. Na placu szkolnym znajdowało się również kilka interesujących stoisk. Jednym z nich były warsztaty robienia bransoletek różańcowych prowadzone przez członków Oazy, a obok nich odbywał się kiermasz artystyczny, na którym sprzedawane były prace plastyczne uczniów, z których dochód przeznaczony był dla dzieci z Ukrainy. Mimo psującej się pogody, nikomu nie brakowało entuzjazmu, a zakończenie festynu odbyło się z wielkimi uśmiechami na twarzach zarówno dzieci, jak i dorosłych.
< FILM 1 > < FILM 2 > < FILM 3 > < FILM 4 > < FILM 5 > < FILM 6 > < FILM 7 >
< FILM 8 > < FILM 9 > < FILM 10 > < FILM 11 > < FILM 12 > < FILM 13 >
„Kształt, barwa, zapach, śpiew gałązki
Przypominają obowiązki
Wobec tych, co przed nami żyli.”
Słowa wiersza Jacka Kaczmarskiego „Japońska rycina” oddają ideę odbywających się cyklicznie w naszej szkole Dni Patrona. 19 maja miała miejsce uroczysta akademia, poprzedzona licznymi działaniami, oddającymi cześć Żołnierzom Polskim spod Monte Cassino.
Wszyscy uczniowie mieli możliwość wykazania się pomysłowością, talentem oraz wiedzą w przeprowadzanych konkursach. Tematyka dotyczyła II Korpusu Polskiego dowodzonego przez Generała Władysława Andersa oraz Bitwy o Monte Cassino. Klasy 0-3 mogły sprawdzić się przygotowując czerwone maki, będące symbolem tej ważnej bitwy. Uczniowie oddziałów 4-8 rywalizowali w konkursie literackim, plastycznym na najciekawszy plakat, tworzyli prezentację multimedialną oraz sprawdzali swą wiedzę na temat Patrona.
Pod opieką wychowawców młodzież odwiedzała szkolną Izbę Pamięci, która skrywa w sobie wiele pamiątek po Żołnierzach walczących pod Monte Cassino. Podkreślić należy, że o to słynne wzgórze przelewało swoją krew 13 mieszkańców Gminy Grabów nad Pilicą. Uczniowie uczcili pamięć Patronów, zapalając znicze na ich mogiłach, znajdujących się na cmentarzu parafialnym.
Uroczystość rozpoczęła msza święta, na której były obecne Poczty Sztandarowe naszej szkoły oraz placówki w Augustowie. W akademii uczestniczyła cała społeczność szkolna oraz zaproszeni goście. Przygotowany program to żywa lekcja historii, gdyż uczniowie wcielali się w role, oddawali emocje i przedstawiali fakty, związane z wydarzeniami z 1944 roku.
Pamięć o Żołnierzach spod Monte Cassino, to nasz obowiązek, który wypełniamy i jako testament przekazujemy następnym pokoleniom.
Organizatorzy: Anna Wąsik, Agnieszka Kozioł, Edyta Porczyńska, Honorata Kocyk, Kinga Paul.
W sobotę, 14 maja klasy 4 i 5 z PSP w Augustowie oraz Grabowie nad Pilicą uczestniczyły w wycieczce tematycznej związanej z II wojną światową.
Zwiedzanie rozpoczęło się od wizyty w Prywatnym Muzeum Techniki Wojskowej i Historii Regionalnej w Podlesiu Dużym. Oprowadzał nas sam właściciel, który z wielką pasją opowiadał o wszystkich eksponatach. Uczniowie mieli możliwość zadawania niezliczonej ilości pytań, przymierzali elementy munduru, dotykali eksponatów, słuchali muzyki z zabytkowego gramofonu. W kolekcji znajdują się: broń, monety, dokumenty, elementy czołgów, artylerii, wyposażenia żołnierzy i wiele innych. Właściciel zadbał o najmniejszy szczegół tak, że całość zachwyca każdego oglądającego.
Następny etap wycieczki znajdował się w Konewce niedaleko Spały. Po dotarciu na miejsce czyli do zabytkowego Bunkra uczniowie podzieleni na dwie grupy wysłuchali wykładu przewodnika i obejrzeli niezwykły, bo prawie 400-metrowy bunkier kolejowy. Zwiedzili również tzw. pomieszczenia techniczne, w których grubość muru wynosi około 2 metrów, a także podziwiali zabytkowe i zrekonstruowane pojazdy z okresu II wojny światowej. Ostatnim etapem zwiedzania i największym wyzwaniem było przejście między pomieszczeniami a bunkrem wyjątkowo ciekawą podziemną trasą, gdzie wysokość pomieszczenia nie przekraczała 1,3 metra.
Na koniec zmęczeni, ale zadowoleni uczniowie z przyjemnością zjedli posiłek w pobliskim McDonaldzie.
Szczególne podziękowania należą się Paniom Edycie Lusarczyk i Ewelinie Wronie za troskliwą opiekę nad uczniami. Bez nich wyjazd byłby niemożliwy.
Wycieczka była udana, pogoda dopisywała, humory również. Wyjątkowość odwiedzanych miejsc sprawiła, że większość uczniów już planuje ich odwiedzenie ze swoimi rodzinami. W tym miejscu warto podkreślić, że Prywatne Muzeum Techniki Wojskowej i Historii Regionalnej znajduje się bardzo blisko gminy Grabów, dlatego naprawdę warto je odwiedzić.
Link: https://www.facebook.com/muzeum.podlesie
Głównym celem naszych działań było uświadomienie uczniom produkcji odpadów zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym, ukazanie potrzeby segregacji odpadów i konieczności ograniczenia ich produkcji oraz kształtowanie postaw poczucia odpowiedzialności za stan środowiska i przyszłość naszej Planety Ziemi. Dlatego działaniami objęliśmy wszystkie grupy wiekowe. Dla uczniów klas 1-3 zostały zorganizowane warsztaty pt. „Jak nie śmiecić?” dotyczące segregacji śmieci. Uczniowie klas ósmych czytali bajkę ekologiczną „Sen motylka”-o tym skąd się wzięły kolorowe pojemniki na śmieci. Następnie uczniowie wykonywali ilustracje do przeczytanej bajki. W ramach akcji, zarówno klasy młodsze jak i starsze 27.04.2022r. wzięły udział w Sprzątaniu Ziemi. Badając problem śmieci stworzyliśmy również mapę dzikich wysypisk. Chcieliśmy, żeby wszyscy mogli zaangażować się w „Lekcję nieśmiecenia”, dlatego zostały zorganizowane konkursy: - „Drugie życie zużytych przedmiotów”- praca twórcza wg inwencji uczniów - „Śmieciowa moda”-strój z odpadów przygotowany przez każdą klasę - plakat promujący zachowanie czystości na Ziemi- każda klasa przygotowała jeden - transparent z hasłem dotyczącym potrzeby segregacji śmieci- każda klasa - happening Podsumowaniem wszystkich podjętych działań był happening ekologiczny, który odbył się 10 maja 2022r. Uczestniczyli w nim wszyscy uczniowie i nauczyciele. Z transparentami głoszącymi hasła o konieczności segregacji i okrzykami na ustach szliśmy ulicami Grabowa. Po przemarszu promującym potrzebę segregacji odpadów, na boisku szkolnym miał miejsce dalszy ciąg happeningu: - wspólne skandowanie haseł ekologicznych - pokaz mody „Śmieciowa moda” - wspólne śpiewanie piosenek ekologicznych - podsumowanie konkursów i nagrodzenie zwycięzców - zawody sportowe i quizy o tematyce ekologicznej. Zaangażowanie w akcję całej społeczności szkolnej, ukazanie podjętych działań i promowanie ekologicznego stylu życia wśród mieszkańców bez wątpienia przyniesie efekty już w niedalekiej przyszłości.
Dnia 6 maja uczniowie z zerówki pojechali do Muzeum Wsi Radomskiej. Po terenie muzeum oprowadzał nas przewodnik. Pokazywał stare chaty wraz z tradycyjnym wyposażeniem w sprzęt gospodarstwa domowego. Słuchaliśmy opowieści o tym, jak życie na wsi zmieniło się na przestrzeni lat. Ogromne wrażenie zrobił na nas budynek straży pożarnej wraz ze sprzętem przeciwpożarowym. Skansen to nie tylko zwiedzanie obiektów, ale również możliwość udziału w zajęciach praktycznych. Tym razem zamieniliśmy się w piekarzy ivwzięliśmy udział w lekcji muzealnej "Od ziarenka do bochenka". Podczas zajęć dzieci miały możliwość wypieku bułek. Dowiedzieliśmy się jak pozyskiwano mąkę, oglądaliśmy piec chlebowy oraz narzędzia niezbędne do wypieku chleba. Poznaliśmy przesądy i zwyczaje towarzyszące wypiekaniu chleba. Wycieczka do Muzeum Wsi Radomskiej to niezapomniane przeżycie i ciekawa lekcja historii wzbogacająca naszą wiedzę na temat życia na wsi.
13 kwietnia w Głowaczowie odbyły się Mistrzostwa Gminy w piłce nożnej chłopców.
Reprezentacja naszej szkoły w składzie:
opiekun - Andrzej Chrabąszcz
zajęła III miejsce w powiecie kozienickim.
Więcej:
„Zdrowo i aktywnie” – pod takim właśnie hasłem odbyły się obchody Tygodnia Profilaktyki w naszej szkole. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach, konkursach i innych ciekawych inicjatywach. Wszystkie połączył jeden cel – wzmocnienie codziennych działań profilaktyczno – wychowawczych. Materiały niezbędne do przygotowania zajęć oraz nagrody zostały sfinansowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grabowie nad Pilicą.
W klasach 1-3 położono nacisk na poznawanie sposobów kształtowania postaw prospołecznych oraz prozdrowotnych. Dzieci uczestniczyły w zajęciach poświęconych rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych, identyfikowaniu emocji i sposobów ich rozładowywania oraz umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych. Dodatkowo zapoznały się ze sposobami zdrowego stylu życia. Realizacja założonych celów odbyła się poprzez gry grupowe, zabawy, zajęcia edukacyjne, pracę w zespołach, prace plastyczne. Efektem zajęć profilaktycznych był konkurs na plakat na temat emocji oraz klasowy konkurs wiedzy na temat zdrowego stylu życia.
Z okazji „Pierwszego Dnia Wiosny” Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami zorganizował konkurs dla klas na najpiękniejszą Marzannę. Konkurs trwał od 14.03.22 do 20.03.22. Uczniowie mieli przygotować prace w formie kukły o dowolnej wysokości, wykonanej z dowolnych materiałów, a także innych dodatków. Jury oceniało kukły w dwóch kategoriach wiekowych: klas I-III i klas IV-VIII. Prace były wyjątkowo piękne i pomysłowe, co można zobaczyć na załączonych zdjęciach. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 21 marca, a zwycięskie klasy otrzymały wspaniałe nagrody.
Dziękujemy pani dyrektor Edycie Lusarczyk za pomoc w organizacji nagród. Wszystkim klasom dziękujemy za udział w konkursie, a Pani Barbarze Ignacak wraz z dziewczynkami z klasy 4 i 6 za wykonanie przepięknej dekoracji w postaci „Pani Wiosny”, która ozdabia teraz nasz szkolny korytarz.
A oto wyniki konkursu:
W kategorii I - klasy 0-3
I miejsce – 1b
II miejsce – 1a
III miejsce – 3b i 2a
W kategorii II – klasy 4–8
I miejsce – 6a
II miejsce – 4b
III miejsce – 5b
22 marca 2022 r. uczniowie klas: 1a, 1b i 2a wraz z wychowawcami uczestniczyli w spektaklu pt. „Daszeńka”, który został wystawiony na deskach Teatru Powszechnego w Radomiu. Spektakl to pięknie opowiedziana historia, która bawi i uczy, pełna dobrego humoru, a dzięki oprawie muzycznej, to godzina naprawdę dobrej zabawy. Opowiada o psim dzieciństwie i dorastaniu. Jego bohaterka, urocza foksterierka Daszeńka, z pasją gania za własnym ogonem, jest smakoszem mleka, uwielbia bajki na dobranoc, rozrabia i psoci, ma przy tym nieprzebrane pokłady wdzięku, zadaje morze pytań i nieustannie dziwi się wszystkiemu. Przedstawienie mówi o uczeniu się świata, pokazuje również, że wraz z nim uczymy się odpowiedzialności, szczególnie za posiadane zwierzątka.
Dzieci były zafascynowane miejscem, w którym się znajdowały, ponieważ większość z nich była w teatrze po raz pierwszy. Ogromne wrażenie wywarła na nich sceneria, lalki oraz żywy kontakt z aktorem. Nie mogły oderwać oczu od tego, co działo się na deskach teatru. Nastrojowa muzyka i zmienne oświetlenie powodowało, że zaciekawienie widowiskiem nie malało. Słodkie uśmiechy, radosne opowieści oraz gromkie brawa po spektaklu są z pewnością dowodem na to, że wycieczkę można uznać za udaną, którą dzieci będą z pewnością długo wspominać.
Dzięki aplikacji Zoom uczniowie klas 5 odwiedzili jedno z najciekawszych miejsc w Warszawie – Muzeum Polin. Lekcja muzealna online była znakomitym uzupełnieniem działań w ramach realizacji podstawy programowej z historii. Uczniowie obejrzeli ekspozycję muzeum, dowiedzieli się, jak współcześnie mieszkają oraz w jakim języku mówią Żydzi. Pracując w aplikacji Mentimeter, przypomnieli sobie podstawowe pojęcia związane z judaizmem. Prowadząca opowiedziała o najważniejszym żydowskim święcie, zasadach i zwyczajach z nim związanych. A wszystko to w niezwykłej atmosferze, która na długo pozostanie w pamięci piątoklasistów.
Link do wirtualnego zwiedzania wystaw:
Trzeciego marca klasa "O” brała udział w pokazie iluzji bańki mydlanej. Pokaz prowadziła Maja Chorzępa, która jest międzynarodowym treserem wielkich baniek. Pokaz okazał się świetną atrakcją, dzieci poznały magiczny świat bańki mydlanej. W programie dzieci były zamykane w ogromnym tunelu bańkowym, zobaczyły bańki z białym dymem, niesamowite bańki ogniste, śmieszne gagi z bańkami. Była to niesamowita zabawa, którą dzieci będą z pewnością długo wspominać.
Co roku dzieci uczestniczą w zabawie karnawałowej organizowanej dla klas młodszych. Jednakże ze względu na pandemię w tym roku taka zabawa odbyła się w każdej klasie oddzielnie. W naszej klasie motywem przewodnim był kosmos. Zarówno dekoracja, jak i zabawy dla dzieci były związane z tym tematem. W czasie zabawy dzieci poznały Układ Słoneczny, jego planety i gwiazdy. Oprócz przydatnych wiadomości o każdej planecie na poszczególnych stacjach były konkursy i zadania do wykonania.
Zabawa bardzo się dzieciom podobała i chętnie wszyscy wspólnie się bawili.
"Jak co roku w karnawale
wszyscy bawią się wspaniale 💃🕺"
Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale karnawałowe. Bal karnawałowy to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni, jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Tak też było u nas - 24.02.2022 r. odbyła się zabawa choinkowa. Tego dnia już od rana pojawiały się dzieci przebrane za kolorowe postacie - można było spotkać wróżki, królewny, motylki, rycerzy, piratów, policjantów itp. Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc we wspaniałych zabawach, a podczas pląsów robiło się kolorowo, wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy mimo chwilowego zmęczenia. Po przerwie na słodki poczęstunek, muzyka znowu porwała wszystkich do tańca, mogliśmy też obejrzeć przygotowane samodzielnie przez dzieci króciutkie przedstawienie.
Wspólna zabawa przyniosła wiele radości, a to było głównym celem tego balu.
Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów oraz słodki poczęstunek.
24 lutego w klasie 2a odbyła się zabawa choinkowa. Od samego rana uczniowie byli bardzo podekscytowani czekającym ich balem. Prawie wszyscy wystąpili w bardzo ciekawych przebraniach i kostiumach, niektórych trudno było nawet rozpoznać. Uczniowie bawili się znakomicie przy różnorodnej muzyce, czas minął bardzo szybko i przyjemnie. Nie zabrakło również słodkiego poczęstunku w postaci pączków, za który serdecznie dziękujemy.
Walentynki to święto zakochanych obchodzone 14 lutego. Nazwa tego święta pochodzi od św. Walentego, który jest opiekunem zakochanych. Był on biskupem i lekarzem, a legenda głosi, że stracił on życie w imię miłości. Walentynki to świetna okazja do dyskretnego wyznania komuś miłości czy też okazania sympatii. Zwyczajem w tym dniu jest wysyłanie anonimowych wyznań miłosnych lub też wręczenie czerwonej róży osobie, którą się kocha.
W naszej szkole również nie zapomnieliśmy o tym przyjemnym dla wszystkich dniu. Już w styczniu Samorząd Uczniowski uruchomił „pocztę walentynkową”. Do specjalnie przygotowanej na tę okazję przez uczniów skrzynki, można było wrzucać kartki walentynkowe, a 14 lutego nasi specjalni listonosze mieli doręczyć wszystkie walentynki. Tego dnia uczniowie mieli przyjść do szkoły ubrani na czerwono. Jednak ze względu na wprowadzenie zdalnego nauczania musieliśmy bardzo przyspieszyć i ten miły dzień zorganizować sobie już 26 stycznia. Mimo, że wcześniej, to i tak było bardzo przyjemnie i sympatycznie.
❤️❤️❤️
Wszystkim Babciom i Dziadkom z okazji ich święta najserdeczniejsze życzenia zdrowia i miłości najbliższych, uśmiechu na co dzień oraz dużo radości
❤️❤️❤️
Współczesne technologie dają człowiekowi wiele możliwości, ułatwiają i wzbogacają życie, nikt jednak nie wymyślił jeszcze urządzeń do podróżowania w czasie. Okazuje się, że jest na to bardzo prosty sposób, wystarczy sięgnąć po odpowiednią książkę, która przeniesie nas w określone miejsce i czas. Czytanie lektur nie jest ulubionym zajęciem dla wszystkich uczniów, ale trzeba ich do tej przyjemności zachęcać. Niezwykłą forma obcowania z literaturą są spektakle teatralne, które dają nowe życie każdej odtwarzanej książce.
19 stycznia uczniowie klasy 5a i 5b mieli okazję obejrzeć spektakl w radomskim Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego. Przedstawienie w reżyserii Michała Derlatki to adaptacja powieści Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”. Pod opieką wychowawczyń młodzież spędziła w teatrze bardzo miłe chwile. Symboliczna scenografia, nawiązująca do miejsca zabaw tytułowych chłopców, przeniosła widzów w świat literackich wydarzeń, które rozgrywały się w Budapeszcie. Twórcy spektaklu podeszli do sztuki w sposób nowatorski, ponieważ nawiązali w tle do wydarzeń, które rozegrały się w Radomiu w 1976 roku. Uczniowie na bieżąco reagowali na wszelkie odstępstwa od faktów przedstawionych w lekturze, co świadczyło o ich zainteresowaniu oraz znajomości lektury. Po przedstawieniu młodzież mogła się zrelaksować podczas zabaw integracyjnych na kręgielni.
Taka forma aktywności, pozwala na bliższe poznanie się, zdrową rywalizację oraz kształtowanie umiejętności zachowania się w nowych sytuacjach.
Z przyjemnością informujemy, że konkurs na “Najpiękniejszą świąteczną bombkę” został rozstrzygnięty. Otrzymaliśmy ponad trzydzieści prac. Wszystkie można było oglądać w holu naszej szkoły. Z przyjemnością oglądałyśmy kreatywne prace młodych uczestników. Mamy nadzieję, że dalej będą rozwijać swoją plastyczną twórczość. Po długich naradach wyłoniłyśmy po trzy prace w każdej kategorii wiekowej.
1 miejsce - Karol Kalbarczyk
2 miejsce - Aniela Mielnicka
3 miejsce - Przemek Strzelczyk
1 miejsce - Cezary Paradowski oraz Zuzanna Szustkowska
2 miejsce - Marcel Kalbarczyk
3 miejsce - Adam Olak
Przedszkole Miejskie nr 13 w Mielcu organizowało ogólnopolski konkurs plastyczny "Świąteczna moc życzeń". W konkursie tym brali uczniowie z naszej szkoły - klasy "O" a i b. Trzecie miejsce w kategorii wiekowej 5-6 lat zdobyła nasza uczennica Zuzanna Kowalczyk - serdecznie gratulujemy oraz życzymy dalszych sukcesów.
Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na najładniejszy świąteczny wystrój sali dla klas 0-3 oraz 4-8. Warunkiem przystąpienia do konkursu było udekorowanie klasy ozdobami świątecznymi. Konkurs trwał od 06-14.12.2021. Dnia 15 grudnia jury w składzie: Edyta Lusarczyk, Dorota Miklińska i Daniel Porczyński oceniło wystrój wszystkich klas. Dekoracje były oceniane w kategoriach: pomysłowość, pracochłonność, estetyka wykonania. Spośród wszystkich pięknie udekorowanych sal jury wyłoniło trzy zwycięskie klasy w kategorii klas 0-3 i trzy w kategorii klas 4-8, którym uroczyście wręczono dyplomy oraz atrakcyjne nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.
Wyniki konkursu:
W kategorii I - klasy 0-3
I miejsce - 1b
II miejsce - 3b
III miejsce - 1a
W kategorii II – klasy 4–8
I miejsce - 6a
II miejsce - 5b
III miejsce - 8a
Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców, a także wszystkim klasom oraz ich wychowawcom za udział w konkursie i ogromne zaangażowanie. Życzymy wszystkim zdrowych i wesołych świąt Bożego Narodzenia spędzonych w gronie rodzinnym.
Linki:
1. https://drive.google.com/file/d/1AvUlwuv2_Bs5Yk3_iBYO4OEeZMzHQQUH/view?usp=sharing
2. https://drive.google.com/file/d/1Z_CLymp3u1jtx2x8u9Tfpw9nkoIbbpsb/view?usp=sharing
3. https://drive.google.com/file/d/1wZ5qmJ82hRB0Qd8Z4A28-D4OteAm2I7m/view?usp=sharing
6 grudnia do naszej szkoły zawitał długo oczekiwany gość. Był to Święty Mikołaj, który wywołał ogromne zaskoczenie i radość na twarzach dzieci. Został on powitany przez uczniów wierszykami i piosenkami. Po tak miłym powitaniu nastąpiło rozdanie prezentów. Wszystkie dzieci zapewniały, że były bardzo grzeczne, nawet te starsze. Spotkanie przebiegało w miłej i wyjątkowej atmosferze. Uczniowie zrobili sobie wspólne zdjęcia z Mikołajem. Wszyscy bardzo się cieszyli z otrzymanych prezentów i zaprosili Mikołaja na następny rok. Mikołaj pożegnał się z uczniami i ruszył w dalszą drogę, gdyż czekało na niego jeszcze dużo pracy. Serdecznie dziękujemy Dyrekcji, nauczycielom, rodzicom i uczniom za pomoc w organizacji tej miłej wizyty.
https://drive.google.com/file/d/10QtT2FLXPLneeaprNP9dVwi4MXZstm-5/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1f9dNt0HTM9VAKeVW7tERpZrwj9pnmBtv/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1GyCECt7Bnc7kVPCdOn0Y0SO_bU8hfKJt/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1PXhG_U5LHK_x5ceqs0PKxrW8ZcBG30QA/view?usp=sharing
Samorząd Uczniowski z opiekunami zorganizował konkurs dla uczniów klas 4-8. Warunkiem uczestnictwa było własnoręczne wykonanie przez klasę flagi lub godła klasy. Konkurs trwał do 30.11.2021. Prace można było wykonać techniką dowolną w formacie A3 lub większym. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i wykonali wspaniałe godła, które teraz będą zdobić ich sale. W konkursie wzięło udział 7 klas. 01.12.2021 jury w składzie: Agnieszka Kozioł, Dorota Miklińska i Daniel Porczyński wyłoniło trzy zwycięskie klasy, które otrzymają dyplomy i atrakcyjne nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.
Wyniki konkursu:
I miejsce – klasa 7b
II miejsce – klasa 5a
III miejsce – klasa 6a
Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w konkursie i gratulujemy zwycięzcom.
Święty Andrzej to jeden z apostołów, jest patronem małżeństw, orędownikiem zakochanych, wspomaga w sprawach matrymonialnych, dlatego tradycje andrzejkowe tak mocno utrwaliły się w polskiej kulturze. Współcześnie andrzejki to forma integracji, przypomnienia i podtrzymania dawnych zwyczajów. Zgodnie z tradycją klasy 5 świętowały andrzejki, tym razem jednak w kameralnej grupie. W atmosferze zabawy uczniowie przypomnieli sobie tradycje i obrzędy dotyczące andrzejek. Przygotowane wróżby dostarczyły wiele emocji i radości. Wszyscy chcieli się dowiedzieć, jaka czeka ich przyszłość, komu los przyniesie bogactwo czy powodzenie. Aby umilić klasową uroczystość, rodzice przygotowali pyszny poczęstunek. Wszyscy wspaniale bawili się przy rytmach muzyki.
25 listopada w klasie 1a odbyły się tak bardzo oczekiwane przez wszystkich andrzejki. Tego dnia uczniowie rozpoczęli zabawę od wykonania pracy plastycznej i obejrzenia krótkiego filmu rysunkowego „Andrzejkowy wieczór”. Następnie klasa zamieniła się w salon wróżb. Zabawie patronowała Czarodziejka z Łysej Góry, która zostawiła dla dzieci specjalne listy i wróżby. Dzieci mogły dowiedzieć się co czeka ich w przyszłości, kim będą, jakie będzie imię ich przyszłego męża lub żony, które z nich pierwsze założy rodzinę, a także posłuchać przestróg na przyszłość. Oczywiście wszystkie wróżby uczniowie traktowali „z przymrużeniem oka”. Na dzieci czekał też poczęstunek przygotowany przez rodziców, a na koniec odbyły się tańce przy wspaniałej muzyce. Wszyscy bawili się znakomicie.
https://drive.google.com/file/d/1mRpZshYFIQWD8E5-36x6AZGwLrNKH9Df/view?usp=sharing
Czwartek 18 listopada klasa ,,O” i klasa I a miały możliwość spotkania z alpakami oraz karmienia ich. Obcowanie z tymi miłymi zwierzętami wywołało szczere uśmiechy na twarzach dzieci. Zwierzęta były bardzo przyjazne i chętnie przyjmowały swoje ulubione przysmaki z rąk dzieci. Podczas zwiedzania towarzyszył nam pies Paco, który zrobił na wszystkich duże wrażenie. Serdecznie dziękujemy właścicielom za miłą atmosferę i informacje o tych sympatycznych zwierzętach.
Aby upamiętnić kolejną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości 10 listopada klasa 5a zaprezentowała przygotowany na tę okazję program artystyczny. Uczniowie przypomnieli historię Polski od czasów Mieszka I po I wojnę światową i odzyskanie niepodległości. Zaprezentowali wydarzenia kluczowe w historii Polski, takie jak chrzest, bitwę pod Grunwaldem, czy próby odzyskania niepodległości. Dodatkowo sympatycy zagadek historycznych mogli rozwiązać interaktywne ćwiczenia i rozszyfrować ukryte hasło. Łącznie 33 uczniów wykonało zadania w aplikacji Genial.ly. Trzeba przyznać, że wykazali się przy tym dużą wiedzą, za co zostali nagrodzeni piątkami z historii.
Miło nam poinformować, że nasza szkoła uczestniczyła już po raz siódmy w akcji Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku pod hasłem „Mamy Niepodległą!”. 70 wyjątkowych kartek (3 rodzaje) powędrowało tradycyjną drogą pocztową do różnych zakątków Polski, do bliskich, znajomych. Wysłaliśmy kartki do osób, z którymi chcieliśmy podzielić się radością w wyjątkowym dniu dla każdego Polaka - 11 listopada. Udział w akcji to sposób na budowanie postawy patriotycznej wśród młodych Polaków. Składając życzenia swoim bliskim, uczniowie pokazują, jak ważna jest pamięć o trudnej drodze do wolnej i niepodległej Ojczyzny. Wyrażają swoją radość oraz celebrują Narodowe Święto Niepodległości w oryginalny sposób. Warto podkreślić, iż mimo upływu czasu akcja cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.
„Baśnie i Legendy Starej Warszawy” to motyw przewodni wycieczki edukacyjnej, która odbyła się 3 listopada 2021 r. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie klasy 5a, 5b i 6a. Celem przedsięwzięcia było poznawanie kraju, tradycji, zabytków kultury i historii oraz poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia. Założenia wycieczki zostały zrealizowane wvformie lekcji edukacyjnej, która odbyła się w Muzeum Warszawy, uzupełnieniem był spacer ulicami Starego Miasta. Uczniowie mieli możliwość zrobienia pamiątkowych fotografii na tle Zamku Królewskiego i monumentalnej Kolumny Zygmunta. Kolejnym punktem programu było doświadczalne obcowanie z wiedzą w Centrum Nauki Kopernik. Podczas dwugodzinnych zajęć uczniowie eksperymentowali na przygotowanych ekspozycjach. Poznawali zjawiska fizyczne, procesy chemiczne oraz wystawę czasową „Rowery”. Młodzi naukowcy przebywali w grupach, dzięki czemu uczyli się odpowiedzialności za innych, poznawali się, integrowali. Wrażenia z wyjazdu pozostaną na długo i będą zachętą do poznawania świata w sposób aktywny i twórczy.
Niektóre wydarzenia z dziejów Polski ze względu na swoją wagę i wyjątkowość zasługują na szczególne podkreślenie na zajęciach historii. Takim wydarzeniem jest z całą pewnością powstanie warszawskie, które miało miejsce 77 lat temu. Uczniowie klas 4 - 8 przyłączyli się do akcji Fundacji Rosa i Fundacji Sensoria – BohaterON. Jest to ogólnopolska kampania, mająca na celu przybliżenie przebiegu powstania warszawskiego oraz upamiętnienie jego uczestników. W ramach akcji uczniowie wzięli udział w zajęciach poświęconych przyczynom, przebiegowi walk o wyzwolenie Warszawy oraz w myśl słów Anne Mc Caffrey „wdzięczność zależy od pamięci” przygotowali piękne kartki z życzeniami do wybranych uczestników walk.
Wystawa jest szczególna ze względu na jubileuszowy rok 700-lecia Warki. Nasi uczniowie klas szóstych i siódmych odwiedzili 22 października 2021 roku galerię w Warce. Obejrzeli prace 17 artystek i artystów: malarzy, rysowników, grafików, ceramików. W grupie prezentowanych twórców są profesjonaliści, wykształceni pod okiem znanych i cenionych artystów, ale również amatorzy, tworzący z potrzeby serca, ludzie wielkiej pasji. Dzieci obejrzały prace: Anny Batte, Dariusza Bajerowskiego, Andrzeja Barszcza, Małgorzaty Chojnackiej, Barbary Ignacak, Macieja Ignaczaka, Jolanty Kazany, Jakuba Kijuca, Katarzyny Kwiatkowskiej, Kazimierza Królika, Dariusza Leszczyńskiego, Jacka Matlakowskiego, Dominika Wembergera, Mileny Podlasek, Sławomira Ragana, Edyty Romanowskiej. Zaskoczeniem dla niektórych uczniów było spotkanie z obrazami nauczyciela naszej szkoły pani Barbary Ignacak. Zwiedzający uczniowie, napełnieni pozytywnymi wrażeniami, oglądali z dużym zaciekawieniem bogatą, barwną i różnorodną twórczość artystów Warki, w roku jubileuszowym 700-lecia.
27 października, w związku ze zbliżającym się świętem Wszystkich Świętych, odwiedziliśmy grób śp. ks. Czesława Rejdaka, który był inicjatorem odbudowy naszego kościoła po zniszczeniach II wojny światowej. Przy okazji odwiedzin wspominaliśmy zmarłych Kombatantów – żołnierzy uczestniczących w bitwie pod Monte Cassino, naszych Patronów, oraz zapaliliśmy znicze na grobach harcerzy i żołnierzy poległych w czasie wojny. Jesteśmy im ogromnie wdzięczni, dlatego otaczamy opieką i modlitwą ich groby.
„Cześć ich pamięci”
#SzkołaPamięta
Ministerstwo Edukacji i Nauki zaprasza uczniów i nauczycieli do udziału w akcji „Szkoła pamięta”. Jej celem jest upamiętnienie ważnych rocznic, wydarzeń i postaci historycznych.
Wśród propozycji działań można zaangażować się w poniższe inicjatywy:
Zachęcamy do zamieszczania informacji o realizowanych działaniach na stronach internetowych oraz postów w mediach społecznościowych z oznaczeniem #SzkołaPamięta.