ŚLADAMI OJCA ŚWIĘTEGO JANA PAWŁA II…
Ks. Paweł Laskowski
_______________________________

W dniach 10-14 czerwca 2017 młodzież działająca przy parafii Trójcy Świętej w Grabowie nad Pilicą wraz z opiekunami uczestniczyła w wyjeździe do wyjątkowych miejsc na mapie Polski. Celem naszej podróży najpierw był Kraków, następnie Poronin - miejsce naszego najdłuższego pobytu oraz Wadowice – miasto ukochanego Ojca Świętego Jana Pawła II.

Skoro świt wyruszyliśmy autokarem z naszej miejscowości, by jak najwięcej czasu spędzić w Krakowie – jednym z najpiękniejszych miast Polski. Wielu z nas było tu już kilkukrotnie, a mimo to z uśmiechem na twarzy  przechadzało się po sercu Krakowa – Rynku Głównym. Z jednej strony Kościół Mariacki, krakowskie kwiaciarki, z drugiej Sukiennice wraz z różnokolorowymi straganami oferującymi przeróżne rzeczy, dodatki dla każdego niezależnie od wieku. Tłumy ludzi pod pomnikiem Adama Mickiewicza, hejnał mariacki sprawiły, że poczuliśmy się tu naprawdę wyjątkowo. Zwiedziliśmy również Wawel, Komnaty królewskie. Pomodliliśmy się przy grobie Lecha i Marii Kaczyńskich. Całe sobotnie przedpołudnie spacerowaliśmy po urokliwym, pełnym wąskich uliczek z kamienicami wyjątkowym mieście.
     Następnie udaliśmy się do Poronina – miejsca naszego noclegu. Mieliśmy zarezerwowany pobyt w bardzo dobrze wyposażonym ośrodku, oferującym dużo ciekawych atrakcji i serwującym smaczne jedzenie.

Kolejny dzień pobytu był równie ciekawy jak poprzedni. Po niedzielnej Eucharystii w oprawie góralskiej wyruszyliśmy do Zakopanego. Pospacerowaliśmy po Krupówkach, które wprowadziły nas w góralski klimat, a także wjechaliśmy na Gubałówkę, Widoki z tego szczytu były niezapomniane. Dzięki pogodzie, która dopisała mogliśmy zobaczyć praktycznie całą Panoramę Tatr Polskich i części Słowackich.

Na kolejne dni pobytu zaplanowane były wycieczki górskie. Poruszaliśmy się szlakiem Białego Dunajca oraz byliśmy w Dolinie Kościeliska. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni, ponieważ mogliśmy podziwiać piękny krajobraz, wdychać świeże, góralskie powietrze.
Po każdym dniu spędzonym w górach na zakończenie zaplanowane było wejście do term w Bukowinie Tatrzańskiej oraz Białce Tatrzańskiej. Baseny zewnętrzne, gorąca woda różne zjeżdżalnie były miejscem prawdziwego relaksu. Oczywiście największym zainteresowaniem cieszyły się zjeżdżalnie.

Ostatniego dnia byliśmy w miejscu szczególnym i bliskim św. Janowi Pawłowi II w Wadowicach. Zwiedziliśmy Dom Papieża, który przybliżył nam dogłębniej życiorys naszego Wielkiego Rodaka. Spróbowaliśmy wadowickich kremówek, które tak bardzo uwielbiał Jan Paweł II i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Grabowa.

Tak dobrze spędzony czas i nasza obecność w tylu wyjątkowych i klimatycznych miejscach nie byłby możliwy, gdyby nie wsparcie finansowe ze strony Włodarza Gminy Grabów nad Pilicą Pana Euzebiusza Strzelczyka oraz sponsorów. Bardzo się cieszymy, że nasz Pan Wójt dba o nasz rozwój i ma swoją cegiełkę w rozszerzaniu naszych horyzontów.

Kraków - Poronin - Zakopane - Wadowice 2017

Liczba odwiedzin: 10180959
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.