Dążymy do ideału…

Ewa Szumigaj

,,WYMAGAJCIE OD SIEBIE CHOĆBY INNI OD WAS NIE WYMAGALI’’
                                                                                     Jan Paweł II

We wrześniu jedną z pierwszych godzin wychowawczych w klasie IIB poświęciliśmy ,,zachowaniu”. Doskonale wiedzieliśmy, że budzi ono często zastrzeżenia. Starałam się uświadomić uczniom, że nie ma ludzi bez wad, a każdemu należy się szacunek i druga szansa. Zawarliśmy przyjacielską umowę, w której uczniowie zobowiązali się do przestrzegania Kodeksu Klasy.
Aby zdopingować  i zachęcić uczniów do pracy nad sobą organizowaliśmy spotkania, podczas których ocenialiśmy ich postępy, nagradzaliśmy się DOBRYM SŁOWEM. Uwieńczeniem całorocznego wysiłku były oceny z zachowania (wyższe niż w ubiegłym roku) oraz bezpłatny wyjazd klasy na wycieczkę do Czarnolasu
 i Kazimierza Dolnego, na którą wyjechaliśmy 21 maja 2016 roku.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu był Czarnolas. Po dotarciu na miejsce aleją pełną buków i dębów dotarliśmy do Muzeum Jana Kochanowskiego. Zwiedzanie zaczęliśmy od piwniczki dworku, gdzie w dwóch salach urządzono wystawę ,,Rzeczpospolita Babińska”. Zachwyciły nas tam figury słynnych ludzi epoki renesansu. Następnie zwiedziliśmy kaplicę, która została wybudowana na fundamentach dawnego domu Jana Kochanowskiego. Mogliśmy podziwiać figury przedstawiające dwór królewski na Wawelu. W wielkim skupieniu przeszliśmy do głównego budynku muzeum, gdzie można obejrzeć pamiątki po naszym wielkim poecie oraz wiele innych, bezcennych dzieł sztuki.

Po atrakcjach Czarnolasu przyszedł czas na Kazimierz Dolny. Po dotarciu na miejsce mieliśmy okazję obejrzeć urokliwy rynek z jego wyjątkową architekturą. Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie kościoła p. w. św. Jana Chrzciciela, gdzie mieliśmy czas na indywidualną modlitwę. Wiele emocji dostarczył nam również rejs po Wiśle, w czasie którego podziwialiśmy malowniczą panoramę Kazimierza Dolnego i Janowca. Atrakcją, która sprawiła nam wiele radości była wspinaczka na górę Trzech Krzyży, z której można podziwiać panoramę Kazimierza Dolnego oraz doliny królowej polskich rzek - Wisły.

Po dniu pełnym wrażeń i emocji, zmęczeni ale zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną. Pozostał nam do zrealizowania ostatni punkt, bez którego nie może się odbyć żadna wycieczka. Punktem tym jest oczywiście wizyta w restauracji McDonald’s, w której zatrzymaliśmy się na posiłek. Późnym popołudniem, zmęczeni ale w wyśmienitych nastrojach wróciliśmy do naszych rodzinnych domów.

DĄŻENIE DO IDEAŁU SPRAWIA WIELE RADOŚCI

Dziękujemy Pani Annie Paradowskiej za pomoc w organizacji i sprawowaniu opieki w czasie wyjazdu.

Liczba odwiedzin: 10259225
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.